jueves, 21 de mayo de 2009

Matemàtiques 1r - dj-21/5/09

Hem començat la classe preguntant als alumnes sobre el càlcul de l'àrea d'alguns polígons, així com la longitud de la circumferència. En general molt bé. Després hem corregit les activitats que van ser propostes per a treballar en casa. Els continguts del tema actual “longituds i àrees”, corresponent a la unitat 13 del llibre estan acabats. Hem plantejat algunes activitats en classe on els alumnes havien de calcular algunes àrees on prèviament devien aplicar el teorema de Pitàgores. Altres àrees que no havien sigut vistes en classe com per exemple mitja corona semicircular i altres àrees combinades han sigut capaços de resoldre-les quasi la mitat de la classe abans de començar a explicar-les i corregir-les. Insistisc molt que no obliden posar les unitats en els resultats dels càlculs, ja que això és un error prou generalitzat que solen tindre.
Com a deures per a casa han de portar el 58, 60 71, 72, 73 de la pàgina 260 també la 3, 4 de la pàgina 262



Matemàtiques 2n – dj-21/5/09

Hem corregit i aclarit les activitats que portaven de casa, eren de càlcul de probabilitats. Continua havent alumnes que no fan res ni en casa ni en classe. Hui curiosament ha sigut una excepció quant a participació en classe per part dels alumnes. Tal vegada siga per haver utilitzat una baralla de cartes. Els he plantejat als alumnes un joc on prèviament havíem calculat la probabilitat que tenien de guanyar ells, 0,26, mentres que la meua probabilitat era de 0,74. A pesar d'açò un alumne ha volgut jugar, ha perdut, i per tant per a la pròxima classe que serà el dilluns haurà de fer en casa el doble d'activitats que els altres companys que només realitzaran 6 activitats.
Com a deures per a casa hauran de portar 2 exercicis proposats en la pissarra i les activitats 43, 48, 54, 55 de la pàgina 194 del llibre de text.
Al finalitzar la classe he realitzat l'experiment següent: He agafat 4 cartes de la baralla. Els he dit als alumnes: “Una d'eixes cartes és un cavall. Les he remenat i he demanat a un alumne que triara una sense mirar, ha resultat ser un cavall. Amb les mateixes 4 cartes he repetit l'operació amb un segon i un tercer alumne, resulta que tots al triar aleatòriament la carta ha resultat ser un cavall.” Els alumnes a part de les activitats proposades han de portar una redacció explicant tot el que pot haver ocorregut. Hauran d'intentar no deixar cap cas sense analitzar sobre l'experiment i el resultat de l'experiment.


Matemàtiques 3r

Els dijous no tenim classe en 3r, però ahir dimecres vàrem començar la classe preguntant als alumnes i corregint les activitats que es van proposar per a casa. Una alumna ha portat una activitat voluntària que es va plantejar en classe, consistia a calcular la distància entre els vèrtexs diamentralment oposats d'un cub d'aresta a. Se li ha avaluat positivament. Després hem explicat el càlcul de l'àrea dels prismes regulars i del cilindre. Els alumnes com a exemple han calculat l'àrea d'un prisma regular de base hexagonal on el costat de la base és 4 cm i l'altura 8 cm.
Per a casa, a part d'estudiar hauran de fer per al divendres les activitats 9, 32, 33.



Matemàtiques recreatives

La solució a les qüestions anteriors plantejades en esta secció són:
1. Cada quant de temps s'encreuen les varetes d'un rellotge?
Des de les 12:00 fins a les 24:00 hores hi ha una diferència de 12 hores i s'encreuen exactament 11 vegades. Si dividim 12 entre 11 obtenim les hores que passen cada vegada que s'encreuen, sent de 12/11 = 1,090909…
Si expressem estes 1,0909…hores a hores minuts i segons obtenim: 1,090909…hores =
1hora 5minuts 27,27segons

2. La solució a esta segona activitat és:
Xiques 1 2 3 4 5 6 7 8
Xics 7 8 9 10 11 12 13 14
Persones 8 10 12 14 16 18 20 22

Com es deia que a la festa només havien acudit 22 persones i que una xica ballava amb 7 xics, la següent xica amb 8, l'altra amb 9 i així successivament fins a l'última xica que ballava amb tots els xics, resulta evident veient la taula anterior que a la festa van acudir exactament 8-xiques i 14-xics.




Ací plantejaré 2 noves activitats perquè es pensen. D'ací a una setmana aproximadament posaré la solució.

3. En una reunió hi ha 20 persones i totes se saluden donant-se un encaixada. Quantes encaixades s'hauran donat quan totes s'hagen saludat?

4. Tres amigues, Irene, Sandra i Erika, tenen un germà cada una. Amb el temps, cada xica acaba eixint amb el germà d'una de les seues amigues. Un dia Irene es troba amb el germà de Sandra i li diu: “¡Mira!, ací veig entrar al cine a algú amb la teua parella”. Pots dir com estan formades les parelles?

No hay comentarios:

Publicar un comentario